Sari la conținut
Deschide bara de unelte Instrumente de accesibilitate

Instrumente de accesibilitate

  • Mărește textulMărește textul
  • Micșorează textulMicșorează textul
  • Tonuri de griTonuri de gri
  • Contrast mareContrast mare
  • Contrast negativContrast negativ
  • Fundal luminosFundal luminos
  • Legături subliniateLegături subliniate
  • Font lizibilFont lizibil
  • Resetează Resetează

Acest site folosește cookies.

Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Făcând clic pe „Accept toate/Accept All””, sunteți de acord cu utilizarea TUTUROR cookie-urilor.
Pentru a oferi un consimțământ controlat accesați „Setări cookie/Cookie Settings"”.

Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • ANAP.GOV.RO – Contact:
  • +4021 311 8094
  •  contact@anap.gov.ro
  • English Version
ANAP.GOV.RO - Agenția Națională pentru Achiziții Publice
  • ANAP
    • Despre ANAP
    • Conducere
      • Președinte
      • Secretar general
      • Secretar general adjunct
      • Agenda de lucru
      • Lista persoanelor din conducere
    • Cariera profesională
      • Concursuri de recrutare
      • Concursuri de promovare
      • Procedură ocupare post transfer
    • Organizare
    • Strategii
      • Strategia Naţională în domeniul Achiziţiilor Publice 2023-2027
      • Strategia Națională în domeniul achizițiilor publice 2015 -2020
      • Comitetul interministerial pentru achiziţii publice
  • Legislație
    • Legislație națională
      • Legislație primară
      • Legislație secundară
      • Legislație terțiară
    • Legislație europeană
      • Directiva
      • Lista
      • Regulament
      • Jurisprudenta CJUE
  • Transparență
    • Proiecte în consultare
    • Rapoarte privind transparența decizională
    • RUTI
    • Anunțuri și minute
  • Utile
    • Notificări
    • Ghiduri
    • Îndrumări
  • Proiecte UE
    • Proiect SIPOCA 45
      • Prezentare proiect SIPOCA 45
      • Comunicate de presă
      • Achiziții
      • Rezultate
      • Alte informații
    • Proiect SIPOCA 625
      • Prezentare SIPOCA 625
      • Comunicate de presă
      • Achiziții
      • Rezultate
      • Alte informații
    • Proiecte POAT
    • Proiect TSI
      • Rezultate
      • Comunicate de presă
    • Proiect iMonitor 2.0
      • Prezentare proiect
      • Comunicate de presă
  • PNRR
    • Prezentare PNRR
    • Comunicate de presă PNRR
    • Achiziții
    • Rezultate
    • Alte Informații
    • Avertizori în interes public
  • Interes public
    • Buletin Informativ
    • Protecția datelor cu caracter personal
    • Rapoarte de activitate
    • Documente financiare
      • Buget
      • Situația drepturilor salariale
      • Situația plăților
      • Bilanț contabil
    • Achiziţii
      • Programul anual
      • Centralizator contracte
      • Anunțuri achiziții
      • Documente privind execuția contractelor
    • Declarații de avere și interese
    • Integritate Instituțională
  • Centru Media
    • Galerie foto
    • Webinarii
  • Contact
    • Formulare acces liber
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
ANAP.GOV.RO - Agenția Națională pentru Achiziții Publice
  • ANAP
    • Despre ANAP
    • Conducere
      • Președinte
      • Secretar general
      • Secretar general adjunct
      • Agenda de lucru
      • Lista persoanelor din conducere
    • Cariera profesională
      • Concursuri de recrutare
      • Concursuri de promovare
      • Procedură ocupare post transfer
    • Organizare
    • Strategii
      • Strategia Naţională în domeniul Achiziţiilor Publice 2023-2027
      • Strategia Națională în domeniul achizițiilor publice 2015 -2020
      • Comitetul interministerial pentru achiziţii publice
  • Legislație
    • Legislație națională
      • Legislație primară
      • Legislație secundară
      • Legislație terțiară
    • Legislație europeană
      • Directiva
      • Lista
      • Regulament
      • Jurisprudenta CJUE
  • Transparență
    • Proiecte în consultare
    • Rapoarte privind transparența decizională
    • RUTI
    • Anunțuri și minute
  • Utile
    • Notificări
    • Ghiduri
    • Îndrumări
  • Proiecte UE
    • Proiect SIPOCA 45
      • Prezentare proiect SIPOCA 45
      • Comunicate de presă
      • Achiziții
      • Rezultate
      • Alte informații
    • Proiect SIPOCA 625
      • Prezentare SIPOCA 625
      • Comunicate de presă
      • Achiziții
      • Rezultate
      • Alte informații
    • Proiecte POAT
    • Proiect TSI
      • Rezultate
      • Comunicate de presă
    • Proiect iMonitor 2.0
      • Prezentare proiect
      • Comunicate de presă
  • PNRR
    • Prezentare PNRR
    • Comunicate de presă PNRR
    • Achiziții
    • Rezultate
    • Alte Informații
    • Avertizori în interes public
  • Interes public
    • Buletin Informativ
    • Protecția datelor cu caracter personal
    • Rapoarte de activitate
    • Documente financiare
      • Buget
      • Situația drepturilor salariale
      • Situația plăților
      • Bilanț contabil
    • Achiziţii
      • Programul anual
      • Centralizator contracte
      • Anunțuri achiziții
      • Documente privind execuția contractelor
    • Declarații de avere și interese
    • Integritate Instituțională
  • Centru Media
    • Galerie foto
    • Webinarii
  • Contact
    • Formulare acces liber
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
ANAP.GOV.RO - Agenția Națională pentru Achiziții Publice

Notificarea nr 265 și 264 cu privire la impactul prevederilor O.U.G. nr. 79/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal asupra procedurilor de atribuire aflate în derulare și asupra contractelor de achiziție publică aflate în execuție

5 februarie 2018
în Documente Utile, Notificări, Noutăți
A A
Share on Facebook

Începând cu 01 ianuarie 2018, odată cu intrarea în vigoare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului  nr. 79/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a avut loc trecerea contribuțiilor sociale obligatorii datorate de angajator la angajat, fapt ce afectează structura procentuală a ofertelor, respectiv structura devizului care a stat la baza atribuirii contractului în ceea ce privește manopera și cheltuielile salariale.

În acest sens, în ceea ce privește impactul noilor prevederi fiscale generat de apariția O.U.G. nr. 79/2017 asupra contractelor de achiziție publică aflate în derulare, precizăm următoarele:

Înainte de intrarea în vigoare a O.U.G. nr. 79/2017 cotele aferente contribuțiilor sociale obligatorii erau atât în sarcina angajatorului, cât și în sarcina angajatului.

Odată cu intrarea în vigoare a actului normativ sus-menționat, contribuțiile sociale au fost trecute în totalitate în sarcina angajatului, acesta preluând astfel și partea contribuțiilor datorate de angajator.

De asemenea, prin O.U.G. nr. 82/2017 pentru modificarea și completarea unor acte normative s-a reglementat obligația inițierii negocierii colective a contractelor de muncă pentru punerea în aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 79/2017.

În această situație, obligația punerii în aplicare a prevederilor legislative sus-menționate, precum și necesitatea protejării intereselor tuturor părților implicate  în derularea contractelor de achiziție publică, fără a aduce prejudicii niciuneia dintre părți, se traduce prin diminuarea cotelor contribuțiilor sociale aferente angajatorului din cadrul devizului și majorarea salariului tarifar brut ofertat cu cotele ce au trecut în sarcina angajatului reflectat în creșterea costului manoperei.

Astfel, aceste modificări aduse devizului aferent contractelor de achiziție publică implică în fapt o redistribuire a costurilor, ce poate avea sau nu impact asupra valorii totale a contractului.

În cazul în care prin redistribuirea costurilor în cadrul devizului nu se aduc modificări valorii totale a contractului, atunci această situație poate fi analizată ca o modificare contractuală nesubstanțială și nu ca o ajustare/actualizare a prețului, implementarea acesteia materializându-se prin încheierea unui act adițional în baza art. 221 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 98/2016.

Pe de altă parte, în situația în care redistribuirea costurilor salariale implică o modificare a valorii totale a contractului, aceasta trebuie interpretată ca o ajustare/actualizare a prețului.

Astfel, dacă în documentele achiziției și în contractul încheiat a fost prevăzută posibilitatea ajustării prețului contractului ca urmare a unor modificări legislative în baza art. 28 alin. (5) din H.G. nr. 395/2016, atunci modificarea contractului se face în baza prevederilor art. 221 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016.

  1. În ceea ce privește impactul acestor modificări din domeniul fiscal asupra procedurilor de atribuire aflate în derulare, precizăm că, în funcție de etapa în care se află fiecare procedură de atribuire, pot fi luate de către autoritatea contractantă mai multe tipuri de măsuri, după cum urmează:
  2. În cazul procedurilor de atribuire aflate la data de 01.01.2018 înainte de data limită de depunere a ofertelor, autoritatea contractantă va putea publica un anunț de tip erată, în baza art. 55 alin. (1) din H.G. nr. 395/2016, pentru clarificarea modului de elaborare a ofertelor de către potențialii ofertanți în sensul respectării prevederilor O.U.G. nr. 79/2017, precum și, dacă este cazul, pentru modificarea anumitor informații deja publicate care vor necesita corelare cu noile prevederi în domeniul fiscal.
  3. În cazul procedurilor de atribuire aflate la data de 01.01.2018 în oricare din etapele de după data limită de depunere a ofertelor, conformitatea ofertelor depuse se apreciază prin raportare la modul de respectare a cerințelor prevăzute în documentația de atribuire, respectiv a instrucțiunilor privind modul de completare a propunerii tehnice și financiare din cadrul fișei de date și cu respectarea tuturor reglementărilor în vigoare la momentul depunerii ofertelor.

Conform art. 143 alin. (1) din H.G. nr. 395/2016, autoritatea contractantă are obligația de a încheia contractul de achiziție publică cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare prin întrunirea tuturor condițiilor/aspectelor prevăzute atât în documentația de atribuire, cât și de legislația aplicabilă la momentul semnării contractului.

Astfel, autoritatea contractantă va finaliza procedura de atribuire, urmând ca după încheierea contractului să procedeze la modificarea acestuia în vederea respectării noilor prevederi legislative în domeniul fiscal, conform celor expuse la pct. I al prezentei notificări. În acest caz, se recomandă ca încheierea actului adițional de modificare a contractului de achiziție să se realizeze imediat după semnarea contractului, întrucât contractul încheiat după 01.01.2018 în forma inițială, în baza legislației aplicabile la momentul inițierii procedurii, este neconform cu noile prevederi în domeniul fiscal.

 

05 februarie 2018

ShareShare

ALTE ARTICOLE de interes:

Legislație

NOTIFICARE cu privire la societățile de asigurare și instituțiile de credit

26 februarie 2025

Notificare garantii

Citeste mai multeDetails

Îndrumare privind Regulamentul (UE) 2023/1441 refereritoare la modalitățile detaliate de desfășurare a procedurilor

12 februarie 2025

Notificare privind prelungirea măsurilor restrictive ale Uniunii Europene având în vedere acțiunile Rusiei de subminare, amenințare a integrității, suveranității și independenței Ucrainei

14 august 2024

Notificare privind intrarea în vigoare la data de 29 iunie 2024 a Regulamentului (UE) 2024/1735 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 iunie 2024 de stabilire a unui cadru de măsuri pentru consolidarea ecosistemului european de producere de tehnologii „zero net” și de modificare a Regulamentului (UE) 2018/1724

26 iulie 2024

Notificare privind modalitatea de inițiere a procedurii de conciliere de către autoritățile/entitățile contractante

28 mai 2024

Agenția Națională pentru Achiziții Publice

Coerență, stabilitate și predictibilitate în domeniul achizițiilor publice.
Transparență în exercitarea atribuțiunilor

Sistemul instituțional

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR)
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC)
Curțile de Apel
Curtea de Conturi a României (CCR)
Agenția Națională pentru Integritate (ANI)
Consiliul Concurenței
e-Certis

Linkuri utile

SEAP
CNSC
UE
CE
SIMAP
TED
CURIA
SOLVIT
ANAC

Contact

Adresă: Str. Foişorului nr. 2, Sector 3, București, România, CP 031178

Telefon: +4021 311 8094
Fax: +4021 311 8095
E-mail: contact@anap.gov.ro
Web: https://anap.gov.ro
Intranet
  • Condiții de utilizare
  • Condiții legale

© 2023 Agenția Națională pentru Achiziții Publice.

Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • ANAP
    • Despre ANAP
    • Conducere
      • Președinte
      • Secretar general
      • Secretar general adjunct
      • Agenda de lucru
      • Lista persoanelor din conducere
    • Cariera profesională
      • Concursuri de recrutare
      • Concursuri de promovare
      • Procedură ocupare post transfer
    • Organizare
    • Strategii
      • Strategia Naţională în domeniul Achiziţiilor Publice 2023-2027
      • Strategia Națională în domeniul achizițiilor publice 2015 -2020
      • Comitetul interministerial pentru achiziţii publice
  • Legislație
    • Legislație națională
      • Legislație primară
      • Legislație secundară
      • Legislație terțiară
    • Legislație europeană
      • Directiva
      • Lista
      • Regulament
      • Jurisprudenta CJUE
  • Transparență
    • Proiecte în consultare
    • Rapoarte privind transparența decizională
    • RUTI
    • Anunțuri și minute
  • Utile
    • Notificări
    • Ghiduri
    • Îndrumări
  • Proiecte UE
    • Proiect SIPOCA 45
      • Prezentare proiect SIPOCA 45
      • Comunicate de presă
      • Achiziții
      • Rezultate
      • Alte informații
    • Proiect SIPOCA 625
      • Prezentare SIPOCA 625
      • Comunicate de presă
      • Achiziții
      • Rezultate
      • Alte informații
    • Proiecte POAT
    • Proiect TSI
      • Rezultate
      • Comunicate de presă
    • Proiect iMonitor 2.0
      • Prezentare proiect
      • Comunicate de presă
  • PNRR
    • Prezentare PNRR
    • Comunicate de presă PNRR
    • Achiziții
    • Rezultate
    • Alte Informații
    • Avertizori în interes public
  • Interes public
    • Buletin Informativ
    • Protecția datelor cu caracter personal
    • Rapoarte de activitate
    • Documente financiare
      • Buget
      • Situația drepturilor salariale
      • Situația plăților
      • Bilanț contabil
    • Achiziţii
      • Programul anual
      • Centralizator contracte
      • Anunțuri achiziții
      • Documente privind execuția contractelor
    • Declarații de avere și interese
    • Integritate Instituțională
  • Centru Media
    • Galerie foto
    • Webinarii
  • Contact
    • Formulare acces liber

© 2023 Agenția Națională pentru Achiziții Publice.