• ANAP.GOV.RO – Contact:
  • +4021 311 8094
  •  contact@anap.gov.ro
  • English Version
ANAP.GOV.RO - Agenția Națională pentru Achiziții Publice
  • ANAP
    • Despre ANAP
    • Conducere
      • Președinte
      • Secretar general
      • Secretar general adjunct
      • Agenda de lucru
      • Lista persoanelor din conducere
    • Cariera profesională
      • Concursuri de recrutare
      • Concursuri de promovare
      • Procedură ocupare post transfer
    • Organizare
    • Strategii
      • Strategia Naţională în domeniul Achiziţiilor Publice 2023-2027
      • Strategia Națională în domeniul achizițiilor publice 2015 -2020
      • Comitetul interministerial pentru achiziţii publice
  • Legislație
    • Legislație națională
      • Legislație primară
      • Legislație secundară
      • Legislație terțiară
    • Legislație europeană
      • Directiva
      • Lista
      • Regulament
      • Jurisprudenta CJUE
  • Transparență
    • Proiecte în consultare
    • Rapoarte privind transparența decizională
    • RUTI
    • Anunțuri și minute
  • Utile
    • Notificări
    • Ghiduri
    • Îndrumări
  • Proiecte UE
    • Proiect SIPOCA 45
      • Prezentare proiect SIPOCA 45
      • Comunicate de presă
      • Achiziții
      • Rezultate
      • Alte informații
    • Proiect SIPOCA 625
      • Prezentare SIPOCA 625
      • Comunicate de presă
      • Achiziții
      • Rezultate
      • Alte informații
    • Proiecte POAT
    • Proiect TSI
      • Rezultate
      • Comunicate de presă
    • Proiect iMonitor 2.0
      • Prezentare proiect
      • Comunicate de presă
  • PNRR
    • Prezentare PNRR
    • Comunicate de presă PNRR
    • Achiziții
    • Rezultate
    • Alte Informații
    • Avertizori în interes public
  • Interes public
    • Buletin Informativ
    • Protecția datelor cu caracter personal
    • Rapoarte de activitate
    • Documente financiare
      • Buget
      • Situația drepturilor salariale
      • Situația plăților
      • Bilanț contabil
    • Achiziţii
      • Programul anual
      • Centralizator contracte
      • Anunțuri achiziții
      • Documente privind execuția contractelor
    • Declarații de avere și interese
    • Integritate Instituțională
  • Centru Media
    • Galerie foto
    • Webinarii
  • Contact
    • Formulare acces liber
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
ANAP.GOV.RO - Agenția Națională pentru Achiziții Publice
  • ANAP
    • Despre ANAP
    • Conducere
      • Președinte
      • Secretar general
      • Secretar general adjunct
      • Agenda de lucru
      • Lista persoanelor din conducere
    • Cariera profesională
      • Concursuri de recrutare
      • Concursuri de promovare
      • Procedură ocupare post transfer
    • Organizare
    • Strategii
      • Strategia Naţională în domeniul Achiziţiilor Publice 2023-2027
      • Strategia Națională în domeniul achizițiilor publice 2015 -2020
      • Comitetul interministerial pentru achiziţii publice
  • Legislație
    • Legislație națională
      • Legislație primară
      • Legislație secundară
      • Legislație terțiară
    • Legislație europeană
      • Directiva
      • Lista
      • Regulament
      • Jurisprudenta CJUE
  • Transparență
    • Proiecte în consultare
    • Rapoarte privind transparența decizională
    • RUTI
    • Anunțuri și minute
  • Utile
    • Notificări
    • Ghiduri
    • Îndrumări
  • Proiecte UE
    • Proiect SIPOCA 45
      • Prezentare proiect SIPOCA 45
      • Comunicate de presă
      • Achiziții
      • Rezultate
      • Alte informații
    • Proiect SIPOCA 625
      • Prezentare SIPOCA 625
      • Comunicate de presă
      • Achiziții
      • Rezultate
      • Alte informații
    • Proiecte POAT
    • Proiect TSI
      • Rezultate
      • Comunicate de presă
    • Proiect iMonitor 2.0
      • Prezentare proiect
      • Comunicate de presă
  • PNRR
    • Prezentare PNRR
    • Comunicate de presă PNRR
    • Achiziții
    • Rezultate
    • Alte Informații
    • Avertizori în interes public
  • Interes public
    • Buletin Informativ
    • Protecția datelor cu caracter personal
    • Rapoarte de activitate
    • Documente financiare
      • Buget
      • Situația drepturilor salariale
      • Situația plăților
      • Bilanț contabil
    • Achiziţii
      • Programul anual
      • Centralizator contracte
      • Anunțuri achiziții
      • Documente privind execuția contractelor
    • Declarații de avere și interese
    • Integritate Instituțională
  • Centru Media
    • Galerie foto
    • Webinarii
  • Contact
    • Formulare acces liber
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
ANAP.GOV.RO - Agenția Națională pentru Achiziții Publice

Chestionar dedicat autorităților contractante

1 octombrie 2019
în Comunicate de presă SIPOCA 625, Noutăți
A A
Share on Facebook

 

Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) implementează în prezent un proiect finanțat din fonduri nerambursabile cu scopul principal de a continua implementarea Strategiei naționale în domeniul achiziții publice, adoptată în 2015. Unul dintre obiectivele proiectului este consolidarea capacității autorităților contractante (AC) prin acordarea de sprijin pentru îmbunătățirea proceselor de achiziții publice care ar duce la o scădere a neregulilor și a corecțiilor financiare.

Sprijinul oferit va contribui la creșterea performanței în achizițiile publice ale AC selectate, prin optimizarea proceselor de achiziții interne și creșterea capacității profesioniștilor din domeniul achizițiilor publice. Acest lucru va asigura, de asemenea, aplicarea unitară a instrumentelor operaționale, a metodologiilor și modelelor de documente, precum și coerența practicilor și înțelegerea comună a aspectelor procedurale.

În acest context, ANAP, în colaborare cu Banca Mondială, va oferi asistență tehnică pentru  160 de AC, vizând:

  • îmbunătățirea proceselor interne privind achizițiile publice ale AC-urilor selectate;
  • sprijinirea dezvoltării capacității personalului de achiziții publice prin oferirea de asistență la locul de muncă în planificarea și execuția achizițiilor, inclusiv în elaborarea  documentațiilor de licitație și îndrumare periodică pe parcursul procesului de evaluare, la semnarea contractului și implementarea acestuia.

Asistența va viza 3 intervenții / achiziții de referință pentru fiecare AC selectată și se va baza pe îndrumările, instrumentele și modelele din Ghidul electronic pentru Achiziţii Publice, disponibil pe site-ul www.achizitiipublice.gov.ro. Sprijinul la locul de muncă va fi asigurat de o echipă de experți ANAP și Banca Mondială și va avea în vedere pentru fiecare dintre cele 3 intervenții / achiziții de referință o combinație de:

  • ateliere de lucru cu aplicarea instrumentelor și procedurilor din Ghidul electronic pentru Achiziţii Publice;
  • analiza documentației de atribuire elaborată de fiecare AC;
  • recomandări și îndrumări privind aspecte specifice, la solicitarea AC;
  • misiuni de supervizare pentru evaluarea aplicării cunoștințelor acumulate în alte procese de achiziții.

Impactul asistenței tehnice va fi evaluat după finalizarea activităților de asistență la locul de muncă, oferind o imagine de ansamblu asupra modului în care AC-urile și-au îmbunătățit performanța în achizițiile publice și identificând cei mai buni performeri care ar putea fi deveni exemple de bune practici pentru alte AC.

Având în vedere obiectivele de mai sus, ANAP, în colaborare cu Banca Mondială, definește în prezent metodologia de selecție a celor 160 de AC, care se va baza pe o analiză a capacității și performanței AC în domeniul achizițiilor publice. Criteriile de selecție vor asigura un eșantion reprezentativ din punct de vedere al mărimii/capacităţii AC (mici, medii, mari) și a tipului de achiziții (sfera și complexitatea) care vor fi susținute prin proiect.

În efortul de a stabili cele mai relevante criterii de selecție și evaluare, AC vor răspunde la următorul chestionar pentru a completa analiza datelor din sistemul electronic de achiziții publice care este în curs de elaborare.

Astfel, pentru a colecta toate datele necesare identificării celor 160 de autorități contractante care ulterior vor fi selectate pentru oferirea de asistență tehnică, vă invităm să completați Chestionarul dedicat autorităților contractante (link aici).

* Chestionarul va fi disponibil respondenților pentru completare pe o perioada de 21 zile de la data publicării pe site-ul ANAP. 

** Recomandăm ca acesta să fie completat de șeful departamentului de achiziții publice sau, în cazul în care nu există o astfel de structură, persoana responsabilă de supravegherea personalului care desfășoară activități de achiziții publice.

Competența face diferența!

Proiect selectat în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European

01 octombrie 2019

Biroul de Presă

 

 

ShareShare

ALTE ARTICOLE de interes:

Conferinţa de închidere a proiectului „Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante”, Cod SIPOCA 625/MySMIS126949
Comunicate de presă

Conferinţa de închidere a proiectului „Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante”, Cod SIPOCA 625/MySMIS126949

11 decembrie 2023

Evenimentul a avut loc pe 11 decembrie 2023, ora 09:30 (înregistrarea invitaților), la Hotelul Marshal Garden (Sala Panoramic) din Bucureşti, şi a...

Citeste mai multeDetails
Înscrieri deschise pentru programul de perfecționare în domeniul achizițiilor publice destinat aleșilor locali

Înscrieri deschise pentru programul de perfecționare în domeniul achizițiilor publice destinat aleșilor locali

1 noiembrie 2023
Înscrieri la cursurile de perfecționare în domeniul achizițiilor publice pentru verificatorii interni

Înscrieri la cursurile de perfecționare în domeniul achizițiilor publice pentru verificatorii interni

27 octombrie 2023

ANAP a demarat licitația pentru operaționalizarea mecanismului de monitorizare a pieței achizițiilor publice, în cadrul proiectului SIPOCA 625

9 august 2023

ANAP și BEI lansează Manualul pentru înființarea unei Unități de Achiziții Centralizate la nivelul administrației publice locale din România

14 iunie 2023

Agenția Națională pentru Achiziții Publice

Coerență, stabilitate și predictibilitate în domeniul achizițiilor publice.
Transparență în exercitarea atribuțiunilor

Sistemul instituțional

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR)
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC)
Curțile de Apel
Curtea de Conturi a României (CCR)
Agenția Națională pentru Integritate (ANI)
Consiliul Concurenței
e-Certis

Linkuri utile

SEAP
CNSC
UE
CE
SIMAP
TED
CURIA
SOLVIT
ANAC

Contact

Adresă: Str. Foişorului nr. 2, Sector 3, București, România, CP 031178

Telefon: +4021 311 8094
Fax: +4021 311 8095
E-mail: contact@anap.gov.ro
Web: https://anap.gov.ro
Intranet
  • Condiții de utilizare
  • Condiții legale

© 2023 Agenția Națională pentru Achiziții Publice.

Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • ANAP
    • Despre ANAP
    • Conducere
      • Președinte
      • Secretar general
      • Secretar general adjunct
      • Agenda de lucru
      • Lista persoanelor din conducere
    • Cariera profesională
      • Concursuri de recrutare
      • Concursuri de promovare
      • Procedură ocupare post transfer
    • Organizare
    • Strategii
      • Strategia Naţională în domeniul Achiziţiilor Publice 2023-2027
      • Strategia Națională în domeniul achizițiilor publice 2015 -2020
      • Comitetul interministerial pentru achiziţii publice
  • Legislație
    • Legislație națională
      • Legislație primară
      • Legislație secundară
      • Legislație terțiară
    • Legislație europeană
      • Directiva
      • Lista
      • Regulament
      • Jurisprudenta CJUE
  • Transparență
    • Proiecte în consultare
    • Rapoarte privind transparența decizională
    • RUTI
    • Anunțuri și minute
  • Utile
    • Notificări
    • Ghiduri
    • Îndrumări
  • Proiecte UE
    • Proiect SIPOCA 45
      • Prezentare proiect SIPOCA 45
      • Comunicate de presă
      • Achiziții
      • Rezultate
      • Alte informații
    • Proiect SIPOCA 625
      • Prezentare SIPOCA 625
      • Comunicate de presă
      • Achiziții
      • Rezultate
      • Alte informații
    • Proiecte POAT
    • Proiect TSI
      • Rezultate
      • Comunicate de presă
    • Proiect iMonitor 2.0
      • Prezentare proiect
      • Comunicate de presă
  • PNRR
    • Prezentare PNRR
    • Comunicate de presă PNRR
    • Achiziții
    • Rezultate
    • Alte Informații
    • Avertizori în interes public
  • Interes public
    • Buletin Informativ
    • Protecția datelor cu caracter personal
    • Rapoarte de activitate
    • Documente financiare
      • Buget
      • Situația drepturilor salariale
      • Situația plăților
      • Bilanț contabil
    • Achiziţii
      • Programul anual
      • Centralizator contracte
      • Anunțuri achiziții
      • Documente privind execuția contractelor
    • Declarații de avere și interese
    • Integritate Instituțională
  • Centru Media
    • Galerie foto
    • Webinarii
  • Contact
    • Formulare acces liber

© 2023 Agenția Națională pentru Achiziții Publice.

Sari la conținut
Deschide bara de unelte Instrumente de accesibilitate

Instrumente de accesibilitate

  • Mărește textulMărește textul
  • Micșorează textulMicșorează textul
  • Tonuri de griTonuri de gri
  • Contrast mareContrast mare
  • Contrast negativContrast negativ
  • Fundal luminosFundal luminos
  • Legături subliniateLegături subliniate
  • Font lizibilFont lizibil
  • Resetează Resetează