Ghidul îi va ajuta pe funcționarii publici din întreaga Uniune să identifice și să evite cele mai frecvente erori în procedurile de achiziții în cadrul proiectelor co-finanțate prin intermediul Fondurilor structurale și de investiții europene.
Cele mai des întâlnire erori în procedurile de achiziții publice se produc din cauza capacității administrative insuficiente. Din acest motiv, Comisia Europeană ia măsuri pentru a întări capacitatea administrativă și pentru a îmbunătăți sistemele de gestiune și control. Începând cu data de 1 decembrie, comisarii Crețu și Bieńkowska vor avea o serie de întâlniri pentru a evalua progresele realizate în îmbunătățirea sistemelor de achiziții publice din cadrul politicii regionale a UE.
Ghidul publicat de Comisia Europeană conține exemple de bune practici, studii de caz și informații utile pentru a-i ajuta pe cei implicați în planificarea, selecția și implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene.
Acest ghid face parte dintr-o inițiativă mai amplă a Comisiei de a sprijini statele membre și regiunile să îmbunătățească modul în care gestionează și investesc fondurile europene. Printre celelalte măsuri luate de Comisie se numără platforma Peer2Peer, prin intermediul căreia funcționarii publici din întreaga Uniune pot face schimb de experiență și de bune practici, și Pactele de integritate, un instrument care își propune să îmbunătățească transparența și responsabilitatea în cadrul procedurilor de achiziții publice.
Pentru consultarea Ghidului vă rugăm sa accesați următorul link:http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/informat/2014/guidance_public_proc_ro.pdf





