Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) și Institutul Național de Administrație (INA) anunță lansarea programului de perfecționare în domeniul achizițiilor publice pentru verificatorii interni, organizat în cadrul proiectului „Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante” – SIPOCA/SMIS2014+ 625/126949.
Programul de perfecționare are o durată de 18 ore, este gratuit și se adresează persoanelor responsabile cu verificarea internă în cadrul autorităților contractante centrale și locale.
Perioade:
Seria 1: 06 -10.11.2023
Seria 2: 13 – 17.11.2023
Modalitatea de desfășurare:
Activitățile se vor derula online prin platforma INA, atât sincron – împreună cu formatorii ANAP, cât și asincron – activitate individuală pentru care veți primi feedback din partea formatorilor.
Competențe dobândite:
- Înțelegerea sistemului de achiziții publice și a normelor juridice ce îl guvernează;
- Verificarea procesului de achiziție publică în contextul achizițiilor publice strategice;
- Orientarea către performanță (înțelegerea și aplicarea conceptelor specifice orientării către performanță, îmbunătățirea continua a procedurilor de verificare internă în baza evaluării performanței procesului de achiziție publică).
Tematică:
- Sistemul achizițiilor publice – elemente relevante pentru activitatea de verificare internă;
- Normele juridice care guvernează sistemul achizițiilor publice – verificarea non-abuzivă;
- Procesul de achiziție publică și punctele nevralgice în verificarea internă;
- Achiziții publice strategice și verificarea acestora: concepte, norme, pași procedurali, identificarea erorilor;
- Orientarea către performanță: înțelegerea și aplicarea conceptelor specifice orientării către performanță, îmbunătățirea continua a procedurilor de verificare internă în baza evaluării performanței procesului de achiziție publică.
Procedura de înscriere:
Înscrierea la programul de perfecționare profesională se realizează online, pe platforma de training INA (www.training.ina.gov.ro), conform următoarelor indicații:
Etapa 1 – CREARE CONT
Persoanele interesate își creează cont pe platforma de training INA accesând Creare cont și urmând pașii:
- Se stabilesc numele de utilizator și parola de autentificare pe platforma de training INA;
- Se completează informațiile (personale și instituționale) solicitate;
- Se bifează caseta „Înțeleg și sunt de acord” pentru acordul privind datele cu caracter personal;
- Se activează butonul „Creează noul meu cont”;
- Imediat, platforma de training INA va trimite un e-mail la adresa de e-mail specificată anterior. Citiţi e-mail-ul, daţi click pe link-ul pe care îl conține și contul solicitantului va fi confirmat și veți fi autentificat.
- Se accesează butonul “Continuă”.
!Persoanele care au deja cont pe platforma de training INA vor accesa butonul „Acces platformă” pentru parcurgerea procesului de înscriere.
Etapa 2 – ÎNSCRIERE
- Persoana se autentifică pe platforma de training (training.ina.gov.ro) cu numele de utilizator și parola stabilite la crearea contului;
- Accesează secțiunea SIPOCA 625 – Programe de perfecționare profesională în domeniul achizițiilor publice;
- Accesează secțiunea Programe de perfecționare profesională pentru verificatori interni;
- Selectează perioada dorită de participare din lista disponibilă pe platformă și o grupă;
- Selectează butonul „Accesează program”.
Pentru clarificări de natură tehnică privind înscrierea, vă rugăm să contactați responsabilul de program, menționat în secțiunea dedicată din platforma INA.
27 octombrie 2023
Biroul de Presă