Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) în colaborare cu Institutul Național de Administrație (INA) anunță lansarea programului de perfecționare profesională în domeniul achizițiilor publice, organizat în cadrul proiectului „Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante” – SIPOCA/SMIS2014+ 625/126949.
Programul de perfecționare se adresează aleșilor locali (primar, viceprimar, consilierii locali, preşedintele consiliului judeţean, vicepreşedinţii consiliului judeţean şi consilierii judeţeni) și este destinat dezvoltării următoarelor competențe:
- înțelegerea sistemului de achiziții publice și a normelor juridice ce îl guvernează;
- implicarea factorilor interesați și luarea deciziilor în utilizarea cerințelor, instrumentelor și tehnicilor care susțin obiective de dezvoltare durabilă în achizițiile publice, ca element de dezvoltare a comunității;
- înțelegerea rolului și a modului de exercitare a puterii pe toată durata procesului de achiziție publică, având în vedere orientarea către performanță.
Programul de perfecționare pentru aleșii locali este gratuit și are o durată de 18 ore.
Activitățile se vor desfășura online prin platforma INA, atât sincron – împreună cu formatorii ANAP, cât și asincron – activitate individuală pentru care veți primi feedback din partea formatorilor.
Calendar:
16.05.2023 – 25.05.2023 (Grupele 1 și 2)
06.06.2023 – 15.06.2023 (Grupele 3 și 4)
Procedura de înscriere:
Înscrierea la programul de perfecționare profesională se realizează online, pe platforma de training INA (www.training.ina.gov.ro), conform următoarelor indicații:
Etapa 1 – CREARE CONT
Persoanele interesate își creează cont pe platforma de training INA accesând Creare cont și urmând pașii:
- Se stabilesc numele de utilizator și parola de autentificare pe platforma de training INA;
- Se completează informațiile (personale și instituționale) solicitate;
- Se bifează caseta „Înțeleg și sunt de acord” pentru acordul privind datele cu caracter personal;
- Se activează butonul „Creează noul meu cont”;
- Imediat, platforma de training INA va trimite un e-mail la adresa de e-mail specificată anterior. Citiţi e-mail-ul, daţi click pe link-ul pe care îl conține și contul solicitantului va fi confirmat și veți fi autentificat.
- Se accesează butonul “Continuă”.
!Persoanele care au deja cont pe platforma de training INA vor accesa butonul „Acces platformă” pentru parcurgerea procesului de înscriere.
Etapa 2 – ÎNSCRIERE
- Persoana se autentifică pe platforma de training (training.ina.gov.ro) cu numele de utilizator și parola stabilite la crearea contului;
- Accesează secțiunea SIPOCA 625 – Programe de perfecționare profesională în domeniul achizițiilor publice;
- Accesează secțiunea Programe de perfecționare profesională pentru aleși locali;
- Selectează perioada dorită de participare din lista disponibilă pe platformă și o grupă;
- Selectează butonul „Accesează program”.
Pentru a primi asistență în procesul de înscriere, vă recomandăm să contactați persoana desemnată din cadrul ANAP, dl. Alin Barbu, tel: 0727.773.890, e-mail: alin.barbu@anap.gov.ro.
Pentru clarificări de natură tehnică privind înscrierea, vă rugăm să contactați responsabilul de program, menționat în secțiunea dedicată din platforma INA.
2 mai 2023
Biroul de Presă