Joi, 24 iunie 2021, la sediul Consiliului Județean Vrancea, a avut loc o întâlnire de lucru a Agenției Naționale pentru Achiziții Publice cu primari și cu reprezentanți ai compartimentelor de achiziții publice din UAT-urile din județul Vrancea. În cadrul întâlniriii au fost abordate aspecte legate de avantajele înființării Unităților de Achiziții Publice Centralizate (UCA) la nivel local și măsurile pentru simplificarea și fluidizarea procesului de achiziție publică introduse de către ANAP. La evenimentul organizat au participat președintele Consiliului Județean, domnul Cătălin Dumitru Toma, Prefectul de Vrancea, domnul Gheorghiță Berbece, reprezentantul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, domnul Nicu Tănase, Secretar de Stat și experți ai Băncii Europene de Investiții (BEI).

Președintele ANAP, Liviu Bostan, a subliniat rolul esențial al achizițiilor publice în finalizarea cu succes a investițiilor inițiate de către autoritățile contractante: „Istoria ne arată că multe dintre problemele apărute pe parcursul implementării unui proiect își au izvorul în achizițiile publice, tocmai de aceea trebuie făcute eforturi considerabile pentru simplificarea și fluidizarea procesului de achiziție publică. De asemenea, a prezentat avantajatele aduse de către UCA la nivel local: „Înființarea unor unități de achiziții centralizate poate rezolva multe dintre problemele cu care se confruntă autoritățile contractante și de asemenea ar scădea presiunea și răspunderea pe unele autorități contractante. În același timp, acestea pot aduce beneficii esențiale ca preț, dar și ca termene, în sensul că procedurile se vor derula mult mai rapid” a mai precizat președintele ANAP.

Atât președintele Consiliului Județean, domnul Cătălin Dumitru Toma, cât și Prefectul de Vrancea, domnul Gheorghiță Berbece, au apreciat ca oportună înființarea unor astfel UCA la nivel local și au subliniat importanța colaborării cu ANAP în acest demers.
În încheierea întâlnirii a avut loc o sesiune de întrebări și răspunsuri, moderată de către doamna Liana Manea – director general în cadrul ANAP, participanții având posibilitatea clarificării anumitor aspecte întâlnite în aplicarea legislației din domeniul achizițiilor publice.
Inițiativa de înființare a UCA la nivel local se realizează prin intermediul proiectului „Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante”, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă.
02 iulie 2021
Biroul de Presă





