Activitatea 3 – Elaborarea unui Sistem unitar, integrat instituit la nivelul ANAP pentru susținerea rolului acesteia de verificare ex-ante,de monitorizare și supervizare a achizițiilor publice
Subactivitatea 3.1 – Realizarea unei analize externe în vederea identificării punctelor vulnerabile care îngreunează consolidarea capacității administrative a ANAP din punct de vedere funcțional și operațional / Stadiu în implementare: Finalizată
Subactivitatea 3.2 – Elaborarea unei metodologii pentru trecerea graduală de la controalele sistematice la cele pe bază de eșantion, respectiv de la o verificare axată pe aspecte de regularitate, mai mult formală (aferentă tuturor documentațiilor de atribuire publicate în SEAP), la una orientată pe aspecte calitative (realizată doar pe un eșantion reprezentativ) / Stadiu în implementare: Finalizată
Subactivitatea 3.3 – Elaborarea unei metodologii care va include metode și instrumente ce pot fi utilizate în controlul ex-ante pentru identificarea și tratarea aspectelor calitative amintite la subactivitatea 3.2, astfel încât să poată duce la îndeplinire cu succes noul tip de verificare/ Stadiu în implementare: Finalizată
Subactivitatea 3.4 – Elaborarea unei analize în vederea identificării opțiunilor sau a unui model în baza căruia structura de control ex-ante va dispune aplicarea de măsuri corective obligatorii autorităților contractante verificate/ Stadiu în implementare: Finalizată
Subactivitatea 3.5 – Elaborarea unei analize și identificarea opțiunilor pentru stabilirea mecanismului de conciliere/ Stadiu în implementare: Finalizată
Subactivitatea 3.6 – Dezvoltarea unui proiect de caiet de sarcini necesar pentru încheierea unui acord-cadru având ca obiect asistență tehnică în vederea creării accesului la experți tehnici în domenii specifice, care vor sta la dispoziția ANAP/ Stadiu în implementare: Finalizată
Subactivitatea 3.7 – Determinarea conținutului rapoartelor și analizelor specifice activității de monitorizare în vederea identificării unor noi indicatori relevanți și organizarea unei sesiuni de instruire pentru personalul cu atribuții în domeniile monitorizare și statistică privind setul de indicatori identificați/ Stadiu în implementare: Finalizată
Subactivitatea 3.8 – Definirea metodologiei aplicabile în analiza datelor, identificării posibilelor nereguli și a măsurilor corective adecvate, identificarea și definirea unor indicatori de tip alertă (red flag)/ Stadiu în implementare: Finalizată
Activitatea 4 – Dezvoltarea a opt instrumente operaționale dezvoltate pentru a susține abordarea unitară în domeniul achizițiilor publice
GHID ONLINE FUNCȚIONAL – www.achizitiipublice.gov.ro
Subactivitatea 4.2 – Elaborarea unui îndrumar care să sprijine soluționarea problemelor privind gestionarea utilităților și a autorizațiilor / Stadiu în implementare: Finalizată
Consultați documentul pe Ghidul Online
Subactivitatea 4.3 – Elaborarea unor modele și metode adecvate ce pot fi utilizate de către autoritățile contractante în implementarea sistemului de control managerial / Stadiu în implementare: Finalizată
Îndrumar privind implementarea standardelor de control intern de către autoritățile contractante mari
Îndrumar privind implementarea standardelor de control intern de către autoritățile contractante medii
Îndrumar privind implementarea standardelor de control intern de către autoritățile contractante mici
*Documentele din cadrul acestei activități au fost avizate de SGG în conformitate cu prevederile Acordului de Implemetare încheiat între Agenția Națională pentru Achiziții Publice şi Secretariatul General al Guvernului pentru asigurarea colaborării interinstituţionale în vederea realizării unor măsuri din cadrul Strategiei Naţionale în domeniul achiziţiilor publice prin intermediul asistenţei tehnice externe furnizate în baza Acordului de servicii dintre Agenția Națională pentru Achiziții Publice şi Banca Europeană de Investiţii.
Subactivitatea 4.4 – Realizarea unui îndrumar și a unor liste de verificare în vederea prevenirii situațiilor de conflict de interese / Stadiu în implementare: Finalizată
Subactivitatea 4.5 – Elaborarea unui îndrumar specific în sprijinul activității controlorului financiar preventiv, în domeniului achizițiilor publice / Stadiu în implementare: Finalizată
Cod de etică pentru persoanele desemnate să exercite controlul financiar preventiv propriu
Îndrumar privind consolidarea controlului financiar preventiv propriu în domeniul achizițiilor publice
Activitatea 5 – Configurarea unui sistem de achiziții publice centralizate
Subactivitatea 5.1 – Elaborarea unei analize privind bunurile și/sau serviciile ce pot fi achiziționate centralizat / Stadiu în implementare: Finalizată
Subactivitatea 5.2 – Elaborarea unei analize pentru stabilirea oportunității recurgerii la sprijinul unităţilor centralizate de achiziții publice (UCA) sau la consorţii de autorități contractante la nivel regional / Stadiu în implementare: Finalizată
Livrabile UCA Central
.Strategii de achiziții centralizate în domenii de achiziții definite
Livrabile UCA Regional
Activitatea 6 – Diseminarea de informații și dobândirea de abilități cu privire la procesul de achiziții publice
Subactivitatea 6.1 – Diseminarea informațiilor privind procesul de achiziții publice către personalul principalilor actori ai sistemului de achiziție publică / Stadiu în implementare: Finalizată
Subactivitatea 6.2 – Elaborarea și implementarea unor sesiuni de instruire pentru personalul responsabil cu acordarea vizei de control financiar preventiv / Stadiu în implementare: Finalizată