Agenția Națională pentru Achiziții Publice anunță progrese în materializarea inițiativei privind încurajarea agregării cererii între autoritățile contractante de la nivel local, inclusă în Strategia Națională în domeniul Achizițiilor Publice.
De la înființarea, în luna octombrie 2021, sub forma unor compartimente în cadrul structurilor Consiliilor Județene, și, până în prezent, UCA Sibiu și UCA Harghita au derulat centralizarea nevoilor de la utilizatorii principali și secundari ai fiecăreia. Astfel, a fost identificată oportunitatea semnării primelor acorduri-cadru pentru articole de birotică, produse de papetărie și furnituri de birou, precum și pentru produse de îngrijire și curățare a clădirilor/facilităților și articole igienico-sanitare din hârtie.
Pentru pregătirea și organizarea procedurilor de achiziție de către UCA Sibiu și de către UCA Harghita, ANAP a oferit celor două organizații partenere asistență zilnică prin intermediul unei echipe formate din reprezentanți ai Băncii Europene de Investiții și consultanți ai consorțiului condus de Ernst & Young, în cadrul proiectului SIPOCA 625 ”Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante”.
Ca urmare a acestor demersuri, recent au fost publicate primele anunțuri de participare în scopul semnării de acorduri-cadru, respectiv:
- Acord-cadru centralizat pentru articole de birotică, produse de papetărie și furnituri de birou – CN1039961/ 04.03.2022 inițiat de UCA Județul Sibiu;
- Acord-cadru centralizat pentru articole de birotică, produse de papetărie și furnituri de birou – CN1040268/ 12.03.2022 inițiat de UCA Județul Harghita;
- Acord-cadru centralizat de produse de îngrijire și curățare a clădirilor/facilităților, articole igienico-sanitare din hârtie, inclusiv hârtie igienică – CN1040635/ 23.03.2022 inițiat de UCA Harghita.
Realizarea achizițiilor publice prin intermediul unităților de achiziții centralizate (UCA) conduce la economii la buget și la utilizarea eficientă a fondurilor, datorită:
- simplificării procedurilor de achiziție publică și reducerii costurilor asociate
- agregării cererii și realizării de economii de scară de până la 20%;
- îmbunătățirii capacității administrative și expertizei;
- îmbunătățirii transparenței.
Pentru mai multe informații privind inițiativa de înființare a UCA locale, nu ezitați să contactați echipa de implementare a Proiectului la adresa ucalocale@ro.ey.com.
Biroul de Presă
12 aprilie 2022