Protecția datelor cu caracter personal

Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal, efectuată de  Agenția Națională pentru Achiziții Publice

 Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), cu sediul în Str. Foișorului, nr. 2, Sector 3, București, tel. +40.21.311.80.90, pagina de internet: https://anap.gov.ro, e-mail: contact@anap.gov.ro, vă informează prin prezenta despre prelucrarea datelor dumneavoastră personale și drepturile pe care le aveți în conformitate cu REGULAMENTUL (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 (denumit în continuare GDPR) și legislația națională privind protecția și securitatea datelor personale, în vigoare.

I. Scopurile și baza legală a prelucrărilor:

 În conformitate cu legislaţia naţională (OUG nr. 13/2015 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, cu modificările și completările ulterioare, HG nr. 634/2015 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, cu modificările și completările ulterioară) şi europeană (Regulamentul 2016/679/UE, Directiva 2016/680/CE, Directiva 2002/58/CE) în vigoare, ANAP prelucrează în condiţii de siguranţă şi numai pentru scopurile specificate, datele personale care îi sunt furnizate.

ANAP prelucrează datele dumneavoastră personale în conformitate cu prevederile GDPR, în calitate de operator, prin intermediul direcțiilor/serviciilor/birourilor/compartimentelor, în conformitate cu prevederile specifice aplicabile, pentru derularea următoarelor activități:

  • soluționarea cererilor privind liberul acces la informațiile de interes public, precum și a petițiilor, acordarea audiențelor și acreditarea mass-media;
  • formularea de puncte de vedere la solicitările de consiliere metodologică;
  • îndeplinirea atribuţiilor legale de control ex-ante a documentațiilor de atribuire;
  • închieierea de contracte de furnizare de bunuri/servicii;
  • formularea de acțiuni și reprezentare în instanță;
  • organizarea/derularea de evenimente;
  • angajarea/încetarea/mobilitatea personalului ANAP;

Dacă nu sunteți de acord cu furnizarea datelor personale, ANAP, prin direcțiile/serviciile/birourile/compartimentele din structura sa, nu poate să realizeze demersurile legale pentru a vă răspunde la solicitările de informații de interes public/petiții, pentru a oferi consiliere metodologică, etc.

II. Temeiul legal al prelucrării datelor:

 Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate pentru îndeplinirea obligațiilor legale care îi revin operatorului (ANAP).

Legislația care guvernează, în principal, activitățile derulate de serviciile/birourile/compartimentele din cadrul ANAP sunt următoarele:

  • OUG nr. 13/2015 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, cu modificările și completările ulterioare
  • HG nr. 634/2015 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice

 

III. Tipuri de date cu caracter personal prelucrate de ANAP:

Politica privind protecția și securitatea datelor personale a ANAP este de a colecta numai datele personale necesare în scopurile menționate și de a solicita persoanelor vizate să ne comunice numai acele date cu caracter personal strict necesare îndeplinirii acestor scopuri.

Categoriile de date personale (clasice sau digitale) supuse prelucrărilor la nivelul direcțiilor/serviciilor/birourilor/ compartimentelor din cadrul ANAP sunt următoarele:

  1. Pentru relații publice/solicitări de informații de interes public în baza Legii nr. 544/2001/petiționare/acordare audiență/acreditare mass-media:
  • nume, prenume,
  • semnătura,
  • detalii de contact – număr de telefon personal, adresă de email, adresa de domiciliu/reședință, etc.,

În mod excepțional:

  • serie și număr CI/BI
  • CNP
  1. Pentru formulare de puncte de vedere la solicitările de consiliere metodologică:
  • nume, prenume,
  • semnătura,
  • detalii de contact – număr de telefon personal, adresă de email, adresa de domiciliu/reședință, etc.
  1. Pentru utilizarea Helpdesk:
  • nume, prenume,
  • detalii de contact – număr de telefon personal, adresă de email, adresa de domiciliu/reședință, etc.
  • certificate unic de înregistare
  1. Pentru îndeplinirea atribuțiilor legate de control ex-ante a documentațiilor de atribuire:
  • nume, prenume,
  • semnătura,
  • detalii de contact – număr de telefon personal, adresă de email, adresa de domiciliu/reședință, etc.,
  1. Pentru încheiere de contracte de furnizare de bunuri/servicii:
  • nume, prenume,
  • funcție
  • detalii de contact – număr de telefon personal/de serviciu, adresă de email, adresă poștală
  1. Pentru formulare de acțiuni și reprezentare în instanță:
  • nume, prenume
  • semnătura,
  • detalii de contact – număr de telefon personal, adresă de email, adresa de domiciliu/reședință, etc.,
  • serie și număr CI/BI
  • CNP
  1. Pentru organizare/derulare evenimente:
  • nume, prenume,
  • funcție, profesie
  • detalii de contact – număr de telefon personal/de serviciu, adresă de email, adresă poștală
  1. Pentru angajarea/încetarea/mobilitatea personalului ANAP:
  • nume, prenume,
  • funcție, profesie
  • detalii de contact – număr de telefon personal/de serviciu, adresă de email, adresă poștală
  • drepturi salariale
  • serie și număr CI/BI
  • CNP etc.

Ne rezervăm dreptul de a solicita alte date necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor direcțiilor/serviciilor/birourilor/compartimentelor din cadrul ANAP, strict în conformitate cu prevederile legale.

IV. Sursa datelor cu caracter personal:

ANAP, prin direcțiile/serviciile/birourile/compartimentele sale, colectează date personale direct de la dumneavoastră sau de la terți (cum ar fi alte instituții ori entități care se adresează Agenției ori alte persoane vizate) sau din documente publice.

V. Categorii de destinatari ai datelor cu caracter personal:

Datele dumneavoastră personale sunt destinate utilizării de către operator (ANAP) şi sunt comunicate următorilor destinatari, dacă este cazul:

  • alte instituții/autorități centrale și locale în vederea redirecționării conform legii a petițiilor greșit îndreptate;
  • instanțelor de judecată în vederea formulării de acțiuni și reprezentării în instanță
  • în cadrul activității de organizare/derulare evenimente a operatorului
  • în cadrul activității de control ex-ante a documentațiilor de atribuire.

Dezvăluirea datelor către terți se face conform prevederilor legale pentru categoriile de destinatari precizați anterior.

VI. Perioada de stocare a datelor personale:

Datele dumneavoastră personale sunt stocate pe perioada necesară efectuării tuturor demersurilor întreprinse pentru susținerea activităților direcțiilor/serviciilor/birourilor/compartimentelor din cadrul ANAP de relații publice, petiționare, formulare de puncte de vedere, organizare/derulare evenimente, soluționarea acțiunilor de către instanțele de judecată competente, îndeplinirea atribuţiilor legale de control ex-ante a documentațiilor de atribuire, după care vor fi arhivate potrivit legislației aplicabile.

VII. Drepturile dumneavoastră și modul de exercitare al acestora:

Conform prevederilor legale aplicabile, beneficiaţi de dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la ştergerea datelor, dreptul la restricţionarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie, dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată – inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice.

Orice solicitare cu privire la protecţia datelor cu caracter personal adresată Agenției Naționale pentru Achiziții Publice trebuie să fie formulată în scris, datată şi semnată. Aceasta poate fi depusă la Registratura generală a Agenției Naționale pentru Achiziții Publice sau transmisă responsabilului cu protecția datelor, la adresa de e-mail data.protectie@anap.gov.ro.

Programul de lucru al registraturii generale este Luni – Joi: 08.30 – 17.00 și Vineri: 08.30 – 14.30.

De asemenea, orice persoană care se consideră lezată prin modul de prelucrare a datelor personale proprii are dreptul de a depune plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod poştal 010336 Bucureşti, Romania, Telefon +40.318.059.211, +40.318.059.212, e-mail: anspdcp@dataprotection.ro.

VIII. Prelucrările de date speciale sau întemeiate pe consimțământ:

 Atunci când prelucrarea se bazează pe articolul 6 alineatul (1) litera (a) ”persoana vizată și-a dat consimțământul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice” sau pe articolul 9 alineatul (2) litera (a) ”persoana vizată și-a dat consimțământul explicit pentru prelucrarea acestor date cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice, cu excepția cazului în care dreptul Uniunii sau dreptul intern prevede ca interdicția prevăzută la alineatul (1) să nu poată fi ridicată prin consimțământul persoanei vizate” din GDPR, aveți dreptul de a vă retrage consimțământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia.

Astfel, puteți modifica sau elimina consimțământul în orice moment și vom acționa imediat în consecință, cu excepția cazului în care există un motiv legal sau un interes legitim pentru a nu face acest lucru.

Sari la conținut